Gra Główna

logo gg 2018 strona

Liczba graczy: 40-60
Miejsce: Pałac Buchholtza w Supraślu
23 czerwca 2018
Warsztaty przed grą: około 2 h
Czas trwania gry: około 10 h
Setting: urban fantasy
Typ gry: sandbox
GNS: narratywizm, symulacjonizm

Autorzy: Agata Godun, Hubert Sosnowski, Mateusz Bielski, Małgorzata Gaca, Danai Chondrokouki, Krzysztof Milewski.

.

W SKRÓCIE

Gedymium: Ukryte Miasta to sandboxowy larp urban fantasy, osadzony w realiach współczesnej Polski. Bohaterami opowieści są zarówno ludzie, którzy odkryli magiczne oblicze swoich miast, jak i istoty znane z mitów i legend. Przybywają z różnych zakątków kraju, by wziąć udział w niezwykłym jarmarku, organizowanym przez jednego z lokalnych możnowładców.

Setting gry został stworzony na potrzeby larpa cyklicznego pod tytułem Gedymium, rozgrywającym się w Białymstoku od 2015 roku. W 2016 odbył się larp Dwory Gedymium, będący grą główną ówczesnej edycji ArtEast Larp Festival.

Inspiracje: Nigdziebądź N. Gaimana; seria komiksów Sandman; seria komiksów Fables; cykl o Nocnym Patrolu S. Łukjanienki; Legendy Polskie Allegro.

Nawiązania larpowe: Occulta Mundi, Urban Tribes, Gangi Starego Lublina.

.

Opisy Ukrytych Miast Postacie Mechanika

 

O FABULE

Świat się zmienił. Zniknęły świątynie starych bogów, magię zastąpiono sztuczkami dla naiwnych, a wiedzę tajemną zastąpiono szybką informacją. Ludzie zwrócili swoją wiarę ku nauce i technologii.

Niektórzy płaczą nad tym do tej pory. Większość zaciera dłonie, wiedząc jak łatwo jest teraz utrzymać incognito. Magia nigdy nie zniknęła z tego świata. Przystosowała się do nowych warunków, w dalszym ciągu chroniąc swoje dzieci, pozwalając im żyć w spokoju, w ukryciu przed tłumami niedowiarków i profanów.

Inni – ci, który widzą prawdziwe oblicze świata – gromadzą się w większych aglomeracjach, tworząc własne, tajemne społeczności, rządzące się swoimi prawami. Miasta ukryte w miastach.

Każde z miast ma własną historię, unikatowe struktury i niepowtarzalny charakter. Są organizmami niezależnymi od siebie nawzajem, wymykającymi się spod wpływów zwykłych śmiertelników. Są niemal żywe, świadome, niczym potężne byty utrzymujące mieszkańców. Przysięga na prawdziwe imię swojego miasta jest bezwarunkowo wiążąca i biada temu, kto ośmieli się ją złamać.

Oto Gedymium, jedno z największych Ukrytych Miast w Polsce. Obejmuje ono Białystok i miejscowości położone w jego najbliższej okolicy. Od kilku wieków w Gedymium władzę sprawują cztery Dwory: Diamenty, Szpady, Buławy i Arterie. Podzieliły one między sobą miasto na strefy wpływów, pilnując równowagi, ładu – i siebie nawzajem.

Oczywiście, od czasu do czasu któryś Dwór próbuje zdobyć przewagę. Kończy się to gwałtownymi, krwawymi potyczkami na ulicach miast, po których status quo zostaje przywrócone, a życie toczy się dalej. Ostatnio było podobnie. Tyle że szala jeszcze nie przestała się wahać…

Po krwawej Nocy Dworów w 2016 roku, Diamenty i Szpady wybiły się ponad dwa pozostałe Dwory i prowadzą między sobą rywalizację o dominację w mieście. Otwarty konflikt zakończył się w momencie, gdy w Gedymium pojawili się agenci Loży Przebudzonych i Mechaników Porządku. Dwory zajęły się oczyszczaniem miasta z intruzów, ingerujących w ich interesy, ogłaszając między sobą pokój. Oczywiście, cicha walka o wpływy trwa nadal, choć oficjalnie Szpady i Diamenty pozostają w najlepszych stosunkach. Urządzają bale i przyjęcia, zapraszają na nie przyjaciół i popleczników, puszą się przed sobą jak pawie, prześcigając się w prezentowaniu siły swoich wpływów i koneksji.

Jest rok 2018. W mieście panuje spokój, ulice są bezpieczne. Wśród mieszkańców Gedymium rozniosła się wieść o nowym Królu Diamentów. Przybył znikąd i momentalnie zaprowadził porządek i spokój na najwyższych szczeblach władz.

A teraz organizuje imprezę.

W Pałacu Buchholtzów, od zawsze należącym do Diamentów, ma się odbyć huczny jarmark. A zaproszeni są obywatele Gedymium i innych Ukrytych Miast. Co ciekawe, wśród zaproszonych gości znaleźli się nie tylko przedstawiciele różnych szczebli władzy, ale w głównej mierze ci, którzy z polityką nie mają nic wspólnego.

Król Diamentów w zaproszeniu obiecał występy artystów, wystawę sztuki, obecność kupców z różnych stron kraju i najróżniejsze rozrywki. W każdym liście wyraził swoją gorącą nadzieję, na liczne przybycie delegatów z poszczególnych miast.

A Welesowi się przecież nie odmawia.

O IDEI

Tegoroczna gra główna jest powrotem do naszego ulubionego settingu urban fantasy, w ramach którego rozgrywamy w Białymstoku cyklicznego larpa. Fabuła gry nawiązuje do wydarzeń z cyklika, oraz z gry głównej ArtEastu 2016 – Dwory Gedymium. Znajomość tych wydarzeń nie jest konieczna, gdyż nie stanowią one głównej fabuły, tylko jeden z wątków.

W tym roku chcieliśmy poeksperymentować z formą larpa, a przyświeca nam idea łączenia gier i settingów. Otwieramy świat Gedymium i zapraszamy Was do wizyty.

Pomysł pojawił się w momencie, gdy białostocka część międzymiastowego larpa Occulta Mundi została osadzona w świecie Gedymium. Automatycznie elementy świata przedstawionego stały się częścią naszej fabuły. Następnie postać z Gedymium wystąpiła w larpie osadzonym w settingu Urban Tribes, postać z Urban Tribes pojawiła się na białostockiej Occulcie.

Pojawiło się wówczas pytanie: dlaczego by nie iść za ciosem? Dlaczego by nie stworzyć gry, w której spotkać by się mogły postacie i światy, tworząc wspólny obszar fabularny? My jako gracze podróżujemy po Polsce i bierzemy udział w różnych larpach. Dlaczego nasze postacie nie mogłyby robić tego samego?

To, co chcemy osiągnąć tą grą, to otworzenie settingu Gedymium i umożliwienie graczom na korzystanie z niego nie tylko podczas gry głównej ArtEastu 2018, ale i w innych miastach, przy innych okazjach. To stworzenie ogólnopolskiego larpa cyklicznego.

Gra Główna 2018 to pierwszy ku temu krok.

O GRZE

Larp Gedymium: Ukryte Miasta w zamierzeniu ma być grą sandboxową, skupioną na prywatnych wątkach postaci i wątkach grup przybywających z konkretnych miast. Nie ma tu głównej linii fabularnej, a gracze budują opowieść wchodząc w interakcje między sobą i uczestnicząc w różnych eventach. Gra rozpocznie się około godziny 14:00 i skończy się równo o północy. Nie będzie zaskryptowanego zakończenia, to jak dana postać zakończy larpa zależy od decyzji podejmowanych przez gracza.

Larp będzie symulacją magicznego jarmarku. Postacie będą mogły handlować przy straganach (gracz może zgłosić postać handlarza, część punktów kupieckich prowadzona będzie przez NPC), czy uczestniczyć w różnych rozrywkach. Przewidziane są m. in. kasyno, seans spirytystyczny czy wystawa dzieł sztuki.

Na larpie wystąpią postacie pochodzące z ośmiu Ukrytych Miast, będące odpowiednikiem Białegostoku, Lublina, Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia, Krakowa, Katowic i Bydgoszczy. Opisy miast zostaną opublikowane na stronie festiwalu w połowie lutego.

HARMONOGRAM ZGŁOSZEŃ

  • 15 kwietnia otwieramy formularz zgłoszeniowy.
  • Gracz wybiera miasto, z którego pochodzi jego postać, po czym jest dodawany do dedykowanej grupy na Facebooku, na której będzie kontynuował proces tworzenia postaci z pomocą swojego mistrza gry.
  • Do 23 kwietnia gracze przysyłają koncepty swoich postaci (na podstawie wytycznych zawartych w formularzu). Do tego dnia też należy uiścić opłatę akredytacyjną.
  • Po zaakceptowaniu postaci przez MG gracze otrzymują od niego przygotowany wcześniej główny wątek frakcji (do końca kwietnia).
  • Po ustaleniu podstawowych informacji dotyczących historii postaci, gracze samodzielnie budują relacje i indywidualne wątki w ramach swojej grupy.
  • Cały proces tworzenia postaci i budowania relacji „międzymiastowych” odbywa się pod opieką mistrzów gry. Karty postaci uzupełniane będą na bieżąco w dokumencie Google.

Dokument projektowy w przygotowaniu, opublikowany zostanie przed otwarciem zapisów.

W kolejnych wpisach poinformujemy Was o sposobie tworzenia postaci na tę grę.