Handel

Handel Wymienny

Inni rzadko wymieniają się pieniędzmi. Magia, którą handlują jest o wiele cenniejsza niż waluta zwykłego świata. Najczęściej wymieniają się artefaktami i eliksirami o podobnej mocy.

Podczas gry utworzona będzie strefa handlowa obsługiwana przez postacie NPC. Sprzedawać będą przedmioty oznaczone odpowiednimi efektami (są to albo amulety posiadające konkretne właściwości, albo składniki potrzebne do przeprowadzania rytuałów albo tworzenia zaklęć).

Gracze mają możliwość utworzenia swoich stanowisk handlowych dla postaci. Mogą przygotować swoje artykuły na sprzedaż (ich właściwości należy skonsultować z Agatą Godun, najlepiej przez jej profil na Facebooku).

Albo wybrać kilka z puli przygotowanych przez twórców larpa, tuż przed grą.

EDYTOWANO:

Do przedmiotów dołączone będą karteczki trzech rodzajów:
1. Składnik alchemiczny + symbol składnika.
2. Przedmiot wielorazowego użytku + opis.
3. Przedmiot jednorazowego użytku (zniszcz karteczkę) + opis.

Poza handlem wymiennym stosuje się jeszcze walutę w postaci Przysług.

Przysługi

Przysługi są najbardziej wiążącą walutą Ukrytych Miast. Obiecując komuś przysługę nie możesz się z niej nie wywiązać – inaczej konsekwencje, jakie zgotuje Ci los będą po stokroć gorsze, niż jakiekolwiek konsekwencje związane z realizacją przysługi.

Dla ułatwienia sobie życia Inni usystematyzowali rodzaj przysług.

Przysługa mała – drobna sprawa, która nie wymaga od dłużnika narażenia się na niebezpieczeństwo.

Przysługa średnia – może wiązać się z wypełnieniem czynności, która będzie stanowić zagrożenie dla dłużnika, ale nie śmiertelne.

Przysługa wielka – należy ją wypełnić nawet za cenę własnego życia.

Sny

Dla przypomnienia: na larpie mogą pojawić się sny w trzech postaciach.

  1. Może pojawić się sen ożywiony, jako odgrywana postać.
  2. Mogą pojawić się sny zaklęte w formie szklanej kulki.
  3. Mogą pojawić się sny w formie proszku – czyli kreacyna, in-game’owy narkotyk, symbolizowany przez cukier puder.

Niektóre postacie mogą wiedzieć, czy ożywiony sen da się wykorzystać w sposób podobny, co inne.

Sny zaklęte w formie kulki to taka kumulacja potężnej mocy. Figury mogą użyć takiego snu jako tymczasowego power-up. Budegacjanie potrafią przerobić go na kreacynę. Piony, które z Budegacu nie są, nie posiadają wystarczającej mocy, aby taki sen wykorzystać. Sny to najcenniejszy zasób świata Innych i bardzo, bardzo rzadki. Stanowią walutę handlową tylko dla Figur. Ponieważ na tym larpie Figur jest mało, to i snów-kulek nie będzie za wiele.

Kreacyny może używać każdy. To jakby ułamek potęgi pełnych snów, jaki mogą skosztować zwykli Inni. Też jest jej niewiele poza Budegacem, ale już podczas gry dostępna będzie. Również jest bardzo cenna.