Gra Główna

 

ZODIAK

 
 

Miejsce: Bora Zdrój
Data: 22 czerwca 2019
Warsztaty przed grą: około 2 h
Czas trwania gry: około 8 h
Liczba graczy: 42
Setting: Futuryzm (2121)
Typ gry: Action / Parlol Larp / terenówka
GNS: narratywizm/gamizm

Autorzy: Piotr Gacuta, Karolina Krawczyk
Scenarzyści oraz pomoc merytoryczna: Hubert Sosnowski, Mateusz Bielski
Karty postaci: Piotr Gacuta, Karolina Krawczyk, Bartek Piekutowski
Rekwizyty i scenografia: Karolina Krawczyk, Piotr Gacuta, Eryk Małecki
Logistyka: Daniel Zacharczuk 

Opisy frakcji:

 

Dokument projektowy

 
 

Świat się zmienił. Rozwinął. Ruszył naprzód. Tradycyjne formy rządów straciły na znaczeniu, a miasta należą teraz do korporacji. Mają do zaoferowania wszystko, czego potrzebujesz - i wiele więcej, przynajmniej dopóki potrafisz sprostać oczekiwaniom i pozostajesz lojalny wobec ręki, która Cię żywi. Jeśli spełniasz powyższe warunki żyjesz w dostatku i wolno ci właściwie wszystko. Presja jest proporcjonalna do wysokości stawki. Jeśli się potkniesz - tracisz pracę, a wraz z nią miejsce w mieście. Wtedy pozostaje tylko jedno wyjście: znajduje się dokładnie obok złomowiska i prowadzi na zewnątrz. Kiedy przekroczysz tę granicę, możesz szukać szczęścia, gdzie tylko zechcesz. Miasto życzy powodzenia.

Radzimy zmierzać do wiosek lub innych skupisk ludzi, bo inaczej musisz radzić sobie sam. Wiemy, że dzień marszu na południe leży osada, w której możesz zacząć. Ponoć trzyma się nie najgorzej. Co prawda zapomnij o prądzie bądź błogosławieństwach nowoczesności. No, już, już. Wdychaj to świeże powietrze. Nie martw się, twoje miejsce na pewno ktoś zajmie.

Pamiętaj tylko: jeśli spotkasz grupę, watahę czy jak ich zwą - lepiej wiej. Mogłeś nie słyszeć ale poza murami szaleje grupa uzbrojonych anarchistów.

Twoje szczęście, że z tego co słyszałem, nie strzelają bez ostrzeżenia.


O SETTINGU
Przenosimy się w przyszłość. Światem zawładnęły korporacje. Miasta przekształciły się w ogromne ośrodki samowystarczalne, gdzie nadrzędnym celem stał się rozwój technologii. Każdy, kto nie spełniał wymagań stawianych przez pracodawcę lądował poza jego murami, ponieważ do firm należały wszystkie budynki mieszkalne. Wszyscy wykluczeni z miasta musieli odnaleźć się w nowej dla nich rzeczywistości. Zadomowili się na nowo w opustoszałych już wioskach. Mimo wykształcenia i inteligencji, wrócili do mentalności sprzed setki lat, adaptując się do życia ze znikomym dostępem do elektryczności i innych nowoczesnych technologii. Jedynym ich źródłem zostają rzeczy osobiste, które wykluczeni zabrali przed opuszczeniem miasta. Powstały przez to dwa stronnictwa niewchodzące sobie w drogę. Z czasem znalazły się osoby które zrozumiały, że nie odpowiada im życie ani w mieście, ani w zapyziałych wioskach. Zdecydowali się być wolni od wpływu korporacji oraz od struktury wsi.

W ostatnich latach laboratoria samodzielnego miasta korporacji - Białegostoku - skupiły się na badaniach nad anomalią, która niedawno została wykryta. Tajne badania trwają, może to być szansa na ogromny skok technologiczny. W ramach wywiadu polowego, do pobliskiej wsi wysłana zostaje ekspedycja. Akurat wtedy, gdy zamieszkujący ją wykluczeni obchodzą święto, na którym obecni mają być też osławieni “bikerzy”.

O GRZE
Tegoroczna gra główna przenosi nas w nieodległą przyszłość. Spodziewajcie się elementów science-fiction bliskiego zasięgu, odrobiny osobliwości, horroru i przygody. Larp rozgrywa się w autorskim settingu.

Jako pomysłodawca i reżyser tegorocznej gry głównej, chciałbym się skupić na odkrywaniu tego świata oraz na zabawie technologiami i odkrywaniem tajemniczego zjawiska. W grze pojawia się główna oś fabularna, która będzie wpływała na wszystkich graczy w mniejszym bądź większym stopniu. Larp zacznie się jako trzy oddzielne gry dla poszczególnych grup, które stopniowo połączą się w jedną, wspólną rozgrywkę.

W tym roku znów zmieniamy lokalizację festiwalu na zupełnie nową. Chcielibyśmy pokazać Podlasie z trochę innej strony. Oferujemy zatem miejsce, które co prawda jest trochę odległe od Białegostoku, ale zapewnia przestrzeń wyłącznie dla nas, a co za tym idzie - spokój. Więcej wiadomości o lokacji znajdziecie na stronie z Informacjami Organizacyjnymi.

 

Harmonogram zapisów na larpa:

- 1 kwietnia - Otwarcie zapisów. Zgłoszenia na larpa będą przyjmowane przez dedykowany formularz, będą trwały do 11 kwietnia. Nie ma zasady “kto pierwszy ten lepszy”, uczestnictwo w grze zostanie zaproponowane na podstawie odpowiedzi zamieszczonych w formularzu.

- Od 11 do 14 kwietnia przedstawione zostaną propozycje postaci wraz z ich krótkimi opisami. Jest to czas na potwierdzenie przyjęcia roli przez gracza.

- 19 kwietnia - ostateczny termin opłaty akredytacyjnej.